ارزش افزوده, مالیاتی, مقالات

دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده

دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده

مهمترین مسئله در اجرای نظام مالیاتی ارزش افزوده ، دریافت مجوز فعالیت در این نهاد مالیاتی میباشد ، یکی از این مجوز ها گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده میباشد . بعد از اتمام کلیه مراحل ثبت نام و تکمیل پرونده مالیاتی در سازمان مالیات بر ارزش افزوده ، اشخاص حقیقی و حقوقی باید مجوز لازم برای اعمال قانونی را دارا باشند در غیر این صورت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده غیر قانونی بوده و بایستی از صورتحساب اشخاص فروشنده کسر گردد. پس از ثبت نام نهایی و اراده اظهارنامه دوره 3 ماهه مالیات ارزش افزوده میتوانید نامه ای به درخواست آن سازمان تنظیم نموده و برای دریافت مجوز فوق اقدامات لازم را انجام دهید. امروزه در بعضی از سازمان های مالیات ارزش افزوده به غیر از مراحل فوق ، اشخاص را ملزم به دریافت تاییدیه ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مینماید. گواهینامه ارزش افزوده به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده ، به مدت 6 ماه یا 1 سال صادر میگردد که پس از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی میباشند. تمامی خریداران وظیفه دارند در هنگام پرداخت مبلغ مالیات در صورتحساب فروشندگان ، گواهینامه ثبت نام را از آنها در خواست نمایند و پس از رویت آن ، و اعتبار تاریخ ، نسبت به پرداخت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

*مراحل مالیات ارزش افزوده

ثبت اولیه مجموعه بر حسب ارزش افزوده

تحویل برگ ثبت نام اولیه همراه با مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده

در مرحله دوم ثبت نام بعد از دریافت رمز عبور

تحویل کلیه مدارک فوق برای اداره دارایی اعم از : اظهارنامه برای 3 ماهه سال های قبل از تاسیس تا سالی که قرار است ارزش افزوده ثبت نام و گواهی آن صادر گردد – برگ اولیه و مرحله دوم ثبت نام و شناسه کاربری و رمز عبور – نامه – کپی کلیه قراردادها برای ثبت نام مرحله آخر و صدور گواهی ارزش افزوده

*مدارک ثبت نام اولیه

کد اقتصادی

کپی مدارک اعضای مجموعه ( شناسنامه و کارت ملی )

آگهی تاسیس مجموعه

آخرین تغییرات مجموعه

وکالتنامه

آدرس کامل محل سکونت پیمانکار

تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل

کد پستی پیمانکار

مجوز فعالیت

کد پستی دفتر و یا در صورت نبودن کد پستی دفتر ، کد پستی محل فعالیت یا منزل

*مدارک لازم برای ثبت نام مرحله آخر

نام بانک مجموعه

نام شعبه مجموعه

کد شعبه

شماره حساب

تلفن رئیس هیات مدیرع

کد اقتصادی

آخرین تغییرات

مدارک آخرین اعضا

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *