صورت معاملات فصلی, مالیاتی, مقالات

صورت معاملات فصلی ماده 169 مکرر

صورت معاملات فصلی ماده 169 مکرر

قانون مالیات مستقیم یکی از مهمترین قوانین در کشور ما بوده که ایفای آن بر عهده سازمان امور مالیاتی میباشد. برای اجرای بهتر و دقیق تر قانون مالیات ها ، سازمان امور مالیاتی در خصوص بعضی قوانین میتواند به اختیار خود روشی را تعیین کنند و به مودیان ابلاغ نمایند. این روش ها لازم به اجرا بوده و انجام ندادن آنها باعث تعلق جریمه و عدم برخورداری از معافیت ها و مشوق های مالیاتی میگردد. یکی از قوانین قانون مالیات مستقیم ماده 169 مکرر میباشد که در آن وظایف مودیان در خصوص صادر نمودن صورتحساب و همچنین جریمه انجام ندادن این وظایف قید شده است.این ماده قانونی وظایفی بر عهده سازمان امور مالیاتی ، و ارگان های دیگر از جمله وزارتخانه ها ، موسسات دولتی ، شهرداری ، موسسات وابسته به دولت و شهرداری ، موسسات و نهادهای مردمی غیر دولتی و… گذاشته شده است.

ماده 169 و 169 مکرر با گزارشات خرید و فروش فصلی دارای چه ارتباطی هستند :

سازمان امور مالیاتی در ایفای ماده قانونی فوق ، روشی را در نظر گرفته که بر اساس آن مودیان مالیاتی ، اطلاعات مربوط به خرید و فروش و معاملات خود را ارسال نمایند و این نوع گزارشات که دارای اطلاعات مربوط به خریداران ، فروشندگان و فهرست معاملات میباشد و در مهلت خاصی ارسال میشود در اصطلاح گزارشات فصلی ، گزارشات فصلی خرید و فروش ، گزارشات خرید و فروش فصلی و یا گزارشات ماده 169 نامیده میشود. پس نتیجه میگیریم منظور از گزارشات ماده 169 یا موضوع ماده 169 مکرر ، همان گزارشات فصلی خرید و فروش میباشد.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *