مالیاتی, مقالات

دارایی چیست ؟

دارایی چیست ؟

دارایی چیست ؟

دارایی به معنی منبع های دارای ارزش اقتصادی میباشد و اشخاص ، موسسات یا دولت ها مالک آنها میباشند و انتظار دارند آن منابع در آینده منفعتی برای آنها داشته باشند. دارایی یکی از اقلام ترازنامه را شکل میدهد.

به عبارت دیگر می توانیم دارایی را چیزی در نظر بگیریم که، در آینده، جریان نقدی تولید کند، هزینه ها را کاهش دهد یا فروش را افزایش دهد، صرف نظر از این که آن دارایی، یکی از تجهزات کارخانه باشد یا یک ثبت اختراع.

دارایی شرکت ها در ترازنامه ی آنها نشان داده می شود که یا خریداری شده اند، یا تولید شده اند و در جهت افزایش ارزش شرکت یا بهره برداری در عملیات شرکت مورد استفاده قرار می گیرند.

نظرات مدیر مالی درباره دارایی

اهداف مجموعه ها از خرید و نگهداری دارایی ها رونق ارزش مجموعه و افزایش عملیاتی آن مجموعه میباشد.

در بحث حسابداری ، دارایی ها یا جاری یا ثابت میباشد .

دارایی جاری :

به مدت یکسال مصرف خواهد شد یا از نقد شدن بسیاری برخوردار میباشد و جریانات نقدی آنها به مدت یکسال ایجاد میشود. همچنین دارایی جاری شامل مواردی از جمله : پول نقد ، حساب های دریافتی و فهرست موجودی محصولات میشود.

دارایی ثابت :

دارای تولید سود جهت بیش از یکسال بوده و جریانات نقدی آنها بیشتر از یکسال میباشد . این دارایی مانند تجهیزات ، ساختمان ها و املاک و مستغلات میباشد.

برای این‌که دارایی را تشخیص دهید باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • در اثر یک رویداد مالی درگذشته به مالکیت و تحت کنترل شرکت درآمده باشد.
  • بهای تمام‌شده آن به نحو اتکاپذیر و مناسب، قابل‌اندازه‌گیری به وجه نقد باشد.
  • دارای منافع آتی برای واحد تجاری باشد.
  • از راه قانونی و مشروع به مالکیت واحد تجاری درآمده باشد.

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *