حسابداری, حسابداری مالیاتی, مقالات

حسابداری و کاربرد آن

حسابداری و کاربرد آن

حسابداری و کاربرد آن

حسابداری علمیست که کارهای واحد های تجاری را اندازه گیری نماید و بعد از این اطلاعات را در قالب گزارشها پردازش می‌نمایدو در پایان نتایج فعالیت تجاری را به تصمیم گیرندگان ارائه می نماید.

به همین سبب حسابداری را به نام تجارت می‌دانند.

اشخاص هر چقدر بهتر این زبان را آموزش ببیند بهتر می تواند بر شرایط مالی زندگی خود تسلط داشته و تحقیقاتی که اخیرا بر روی تعدادی از مدیران صورت می گیرد نشان داده می شود

که آنها به این معتقدند آموزش حسابداری به دانشجویان، خیلی مهمتر از سایر رشته هایی است که به نحوی با تجارت فعالیت می‌کند.

مواردی که بر حسابداری بسیار اهمیت دارد مانند برنامه ریز مالی، استقراض ها، مالیات پر درآمد و سرمایه گذاریها کاملا بر یک سیستم اطلاعاتی حسابداری استوار هستند.

یکی از موثرترین محصولات سیستم اطلاعاتی حسابداری، صورت‌های مالیست که توان نتیجه گیری در افراد را بروزرسانی می‌نماید.

صورتهای مالی شامل مدار کیست که وضعیت اشخاص یا واحدهای تجاری را در قالب مقادیر پولی گزارش می‌نمایند.

گروه هایی که از اطلاعات حسابداری استفاده می‌کنند

گروه هایی که از اطلاعات حسابداری استفاده می‌کنند شامل موارد زیر است:

1.اشخاص:

بسیاری از افراد جهت کنترل حساب بانکی ،جهت ارزیابی سفارشات ارتباط با اجاره یا خرید برای سرمایه گذاری، جهت حساب نمودن درستی حقوق دریافتی خالص و جهت نتیجه گیری در خانه و… به این اطلاعات حسابداری نیاز دارند.

2.واحد های تجاری:

کارفرمایان واحدهای تجاری جهت مشخص نمودن اهداف سازمان خود، جهت ارزیابی پیشرفت های حاصل از اهداف و بکارگیری اصلاحات ضروری و… احتیاج به اطلاعات حسابداری داشته

و از نتیچه هایی که مستقیما بر اطلاعات حسابداری محکم هستند.

شامل موارد زیر میباشد: چه ساختمانی خریداری شود ، چه مقدار موجودی کالا باید در دسترس باشد و چه مقدار وجوه نقدی بایستی قرض گردد.

سرمایه گذاران و بستانکاران:

وجوه نقد لازم جهت آغاز فعالیت را سرمایه گذاران فراهم می نمایند، اشخاصی که قصد سرمایه گذاری در واحد تجاری را دارند مایل به بازده شرمایه گذاری خود می‌باشند.

و این کار از روش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی انجام میپذیرد و سرمایه گذاران از راه تجزیه تحلیل صورتهای مالی از شرایط واحد تجاری آگاهی پیدا می‌کنند.

 

موسسات و نهادهای دولتی:

برخی سازمانها از قوانین دولتی پیروی می نمایند مانند:کمیسیون بورس و اوراق بهادار که یک نهاد دولتی جهت تهیه قانون حاکم بر بازار سرمایه در کشور امریکا می باشد

واحدهای تجاری را ملزم به افشای اطلاعات مالی ساخته است.

مقام های مالیاتی:

دولت مسئول وضعیت مالیات بر اشخاص و واحدهای تجاری بوده و مقدار مالیات طبق اطلاعات حسابداری مقرر می گردد.

واحدهای تجاری ، مالیات بر درآمد خود را بر اساس مدارک حسابداری که نشان دهنده مقدار درآمد است مقرر می نمایند.

سازمان های غیر انتفاعی:

این سازمان مانند تعدادی از بیمارستان ها، مدرسه های دولتی، دانشگاه ها که فعالیتهای آنها اهدافی به جز سود را مد نظر می‌گیرند و همانند موسسات تجاری از اطلاعات حسابداری بهره میبرند.
قابل ذکر است سازمانهای انتفاعی و سازمانهای غیر انتفاعی با پرداخت حقوق، پرداخت اجاره و … رو‌به‌رو می‌شوند که کلیه اطلاعات آنها از سیستم حسابداری سرچشمه می‌گیرند.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی، پلمپ دفاتر قانونی، حسابداری، قانون کار، بیمه و… می‌باشد.

همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *