حسابداری, حسابداری مالیاتی, مقالات

حسابداری هزینه چیست ؟

حسابداری هزینه چیست ؟

حسابداری هزینه چیست ؟

حسابداری هزینه ها تقریبا در یک مجموعه برای کمک به تصمیم گیری مورد استفاده قرار میگیرد ، در حسابداری مالی ، سرمایه گذار خارجی به صورت معمول آن را میبیند. حسابداری مالی نمایندگی متفاوت از هزینه ها و عملکرد مالی میباشد که دارای دارایی ها و بدهی های مجموعه خواهد بود. حسابداری هزینه دارای خصوصیات مفید میباشد و جهت مدیریت در بودجه و در راه اندازی برنامه های کنترل هزینه ، که میتواند باعث رشد بسیار بالایی در حاشیه خالص برای مجموعه در آینده باشد.

یک تفاوت بین حسابداری هزینه و حسابداری مالی وجود دارد آن هم این است که در حسابداری مالی ، هزینه طبق نوع معامله طبقه بندی میشود ولی حسابداری هزینه را بر اساس نیازهای اطلاعات ، مدیریت مینمایند. حسابداری هزینه ، چون به عنوان یک ابزار داخلی توسط مدیریت استفاه میشود ، احتیاجی به برداشتن هر استاندارد خاصی که توسط کلیه اصول حسابداری پذیرفته باشد مطابقت نداشته و به همین سبب ، از مجموعه به مجموعه یا از اداره به بخش میباشد.

دانشمندان معتقدند ، حسابداری هزینه ، ابتدا در زمان انقلاب صنعتی آغاز شد ، زمانی که اقتصاد نوظهور عرضه و تقاضای صنعتی تولیدکنندگان را مجبور به شروع پیگیری نمود که آیا قیمت اقلام بیش از حد آنها کاهش یابد یا تولید کاهش یابد.

بعضی از مسائل مرتبط به حسابداری هزینه این است که این نوع حسابداری در کارایی کار تاثیرگذار است با وجود اینکه هزینه های نسبتا کمی برای مجموعه های مدرن را تشکیل میدهد

انواع هزینه ها

هزینه های ثابت : هزینه هایی که وابسته به مقدار کاری که یک مجموعه انجام میدهد ، تغییر نمیکند و معمولا مواردی مانند پرداخت در یک ساختمان یا یک قطعه از تجهیزات میباشد که با هزینه ثابت ماهانه کاهش میابد.

هزینه های متغیر : هزینه هایی که به سطح تولید مجموعه وابستگی دارد.

هزینه های عملیاتی : هزینه های مربوط به کارکردهای روزمره یک کسب و کار میباشد و این هزینه ها میتوانند بر حسب نوع ثابت یا متغیر باشد.

هزینه های مستقیم : هزینه هایی که برای تولید محصول میباشد

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *