حسابداری, حسابداری صنعتی, مقالات

حسابداری بازرگانی چیست؟

حسابداری بازرگانی چیست؟

حسابداری بازرگانی چیست؟

حسابداری بازرگانی یک رشته در زمینه خدمات شاخه فنی و حرفه ای در نظام آموزش و پرورش فعلی در ایران میباشد.

هنرجویان در این زمینه با مکاتبات اداری ، ثبت و بایگانی ، کار با ماشین های اداری ، تنظیم سند های مالی ، امور بانکی ، بیمه و مالیات ، بورس ، گمرک ، معاملات تجاری ، امور مالی ادارات و موسسات اداری ، حسابداری صادرات و واردات ، بازرگانی ایران و جهان ، مقررات تجاری برخی کشورها ، تجزیه و تحلیل داده ها و … آشنا میشوند.

یک حسابدار بازرگانی باید با انواع مکاتبات اداری، ثبت و بایگانی سندها، نحوه کار با ماشین‌های اداری، تنظیم گزارش و سندهای مالی، شیوه انجام امور بانکی، قوانین مالیاتی و بیمه ای، بورس و اوراق بهادار، قوانین گمرک، کنترل امور مالی، حسابداری معاملات ارزی، قوانین تجارت ایران و چند کشور مهم و … بصورت کامل آشنا باشد.

وظایف حسابدار بازرگانی

بخشی از وظایف یک حسابدار بازرگانی بصورت عمومی برای تمامی کسب و کارها قابلیت اجرا دارد اما بخشی از آن با توجه به نوع شرکتی که در آن حسابدار مشغول به کار است و اندازه آن متفاوت است. همچنین با توجه به میزان تجربه و تخصص یک حسابدار و درجه آن ( کمک حسابدار، حسابدار، حسابدار ارشد) وظایف فرق می‌کند. در ادامه بصورت تخصصی چند مورد از وظایف یک حسابدار بازرگانی را بررسی خواهیم کرد.

رشته های شغلی

کارمند امور مالی ادارات
کارمند امور مالیاتی
کارپرداز ادارات و موسسات
حسابداری مالی و صنعتی
مدیر رسیدگی و صدور اسناد
متصدی اعتبارها
ارائه دهنده بانک
حسابدار اموال ادارات و سازمانها

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *