مالیاتی, مقالات

چگونگی دریافت کارت بازرگانی

چگونگی دریافت کارت بازرگانی

چگونگی دریافت کارت بازرگانی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که میخواهند فعالیت صادرات و واردات انجام دهند بایستی کارت بازرگانی در اختیار داشته باشند . با دارا بودن این کارت میتوان نسبت به واردات تمامی کالاهای مجاز و همچنین صادرات تمامی کالاهایی که قانون ، صادرات آنها را ممنوع نکرده اقدام نمود. تازگی بیش از تعداد 40هزار کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرهای مختلف کشور صادر گردیده و همچون مالیات و بیمه ، این مورد ،مورد سوءاستفاده سودجویان و اخلال گران در نظام اقتصادی و مالی کشور میباشد.

در سال های جدید ، بارها در اخبارها در مورد اشخاصی که کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار میدهند و با برگه های میلیاردی مواجه میشوند یا اشخاصی که با کارت بازرگانی به نام پیرمرد ها یا پیرزن های شهرستانی ، کالای مدرن میلیاردی خرید و فروش مینمایند و فرار مالیاتی دارند ، مواجه شده اید. اشخاصی هستند که با 2 میلیون ریال ، کارت بازرگانی خود را اجاره میدهند و با آن واردات چند هزار میلیارد تومانی انجام میدهند و نظام بانکی و مالی و گمرکی را با اخلال مواجه میسازند.
این ها بخشی از واقعیت های امروز کارت بازرگانی در کشور است که قرار است جهت اصلاح فرآیندها و نظارت بسیار ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای اصلاح قانون در آینده کارت بازرگانی صادر نماید.

مدارک لازم جهت دریافت کارت بازرگانی

1- مدارک شناسایی ( کپی شناسنامه و کارت ملی )
2- کارت پایان خدمت
3- حداقل سن 23 سال
4- دریافت مدرک سوء پیشینه
5- عکس 6×4 پشت سفید
6-دریافت پلمپ دفاتر که از سال آن بیش از 2 سال نگذشته باشد
7- تکمیل اظهارنامه مربوطه
8- دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
9- ارائه مدارک و کپی سند مالکیت 6 دانگ یا اجاره نامه ملکی تجاری یا اداری
10- کد اقتصادی جدید
11- دریافت مفاصا حساب مالیات
12- گواهی خوش حساب بودن بانکی و عدم داشتن چک برگشتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *