ثبت های حسابداری, حسابداری, حسابداری صنعتی, مقالات

حسابداری کالای امانی چیست؟

حسابداری کالای امانی چیست؟

حسابداری کالای امانی چیست؟

واحدهای تجاری جهت رونق حجم فروش محصولات خود و در نتیجه کسب سود بیشتر مجبور به گسترش دامنه فعالیت های خود در مناطق جغرافیایی دیگر میباشند. یکی از راه های فروش محصولات ایجاد واحدهای تجاری فرعی و یا شعبه های متعدد در نقاط مختلف میباشد، ولی چنین کاری نیازمند سرمایه گذاری قابل ملاحظه و انجام هزینه هایی است که امکان دارد توجه اقتصادی نداشته باشد.

حسابداری کالای امانی در واحد تجاری

واحد های تجاری با ایجاد ارتباط با فروشندگان در مناطق مورد نظر خود مبادرت به فروش محصولات و کسب درآمد مینماید ، به این روش که طبق قرارداد محصولات خود را به طور امانی در اختیار یک شخص حقیقی یا حقوقی قرار میدهند تا ایشان به نمایندگی از طرف واحد تجاری کالاها را به فروش برساند. در این گونه مسائل ، واحد تجاری فرستنده کالا ، آمر وشخص یا موسسه ای که کالا را بر حسب فروش دریافت کرده ، حق العمل کار و کالای ارسالی آمر که تصرف آن به امانت نزد حق العمل کار میباشد ، کالای امانی میگویند.

به این نکته توجه داشته باشید که آمر در مقطع ارسال کالا به حق العمل کار هیچ گونه سودی شناسایی نمیکند ، زیرا مالکیت قانونی کالا در اختیار آمر بوده و فقط تصرف آن در اختیار حق العمل کار قرار میگیرد و او مسئول حفظ و نگهداری کالا تا مدت فروش و یا برگشت کالا به آمر میباشد. حق العمل کار به عموان یک کارگذار فروش ، کالای دریافتی را به فروش رسانده و در مقابل آن کمیسیون اخذ مینماید و در هر دوره وجوه نقد حاصل از فروش را بعد از کسر کمیسیون خود و کلیه هزینه هایی که از سوی آمر پرداخت نموده برای آمر ارائه مینماید

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *