مالیات بر حقوق, مالیاتی, مقالات

مالیات حقوق

مالیات حقوق/maliat hoqoq

مالیات حقوق

تمامی اشخاصی که به هر نحوی مشغول به فعالیت هستند و حقوق دریافت می نمایند و حق بیمه برای آنها پرداخت می گردد، بایستی قسمتی از حقوق دریافتی خود را برای مالیات حقوق به وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت نمایند.

میزان مالیات حقوق در هر سال متفاوت بوده و بر اساس بخشنامه هایی به تمامی مدیران و بنگاه های اقتصادی ارائه می گردد و کارفرما مکلف می‌باشد.

مالیات تعلق گرفته به حقوق و مزایای پرسنلان خود را کم نموده و به حساب مقرر شده وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت نماید.

ابلاغ بخشنامه مالیات بر درآمد حقوق سال 98

شخصی به نام محمد قاسم پناهی، سرپرست سازمان امور مالیاتی مقدار معافیت سالانه حقوق و نرخ مالیات بر درآمد حقوق و سال 98 را ارائه و ابلاغ نموده است.

میزان معافیت مالیاتی بر مبنای ماده 84 قانون مالیات های مستقیم مصوب در سال 98 سالانه مبلغ 33 میلیون تومان معادل سیصد و سی میلیون ریال مقرر نموده است.

سقف معافیت مالیات اشخاص بر مبنای ماده 57 و 101 ق.م.م سالانه مبلغ 25 میلیون و 800 هزار تومان معادل دویست و پنجاه و هشت میلیون ریال مقرر شده است.

این مقررات مشمول تمامی مشاغل و اشخاصی که بیمه برای آنها لحاظ شده و رند دریافتی مشخصی از یک کارگاه یا شخص را دارا می‌باشند، می گردد.

 

آنلاین حسابدار ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی، پلمپ دفاتر قانونی، حسابداری، قانون کار، بیمه و… می‌باشد. این مجموعه می تواند شما را جهت مشاوره مالیاتی، بیمه، قانون کار و دیگر مسائل مالیاتی راهنمایی نماید.

همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *