ثبت های حسابداری, مالیاتی, مقالات

اظهارنامه ثبتی چیست ؟

اظهارنامه ثبتی چیست ؟

اظهارنامه ثبتی چیست ؟

این نوع اظهارنامه ، برگه ای مخصوص است که به طور چاپی و رسمی و دارای شکل و فرم خاص و ستون های معینی میباشد و از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منتشر شده و در اختیار متقاضیان ثبت املاک قرار میگیرد ، این فرم در حقیقت ، برای درخواست ثبت ملک تنظیم گردیده است.

اظهارنامه ثبتی شامل مشخصات زیر میباشد :

نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، محل صدور ، نام پدر ، سمت دهنده اظهارنامه نسبت به ملک مورد درخواست و محل اقامت ثبت

تابعیت مورد ثبت

نوع مال غیر منقول ، که درخواست ثبت آن میگردد با تعیین محل وقوع ، حدود و مشخصات اجزاء و متعلقات آن ، نشانی ملک و محل اقامت متقاضی

بهای ملک در مورخ درخواست ثبت ، بر اساس قیمت منطقه ای

توضیح درباره حقوق عینی ای که برای اشخاص در آن ملک بوده و با تعیین صاحبان حقوق و همچنینی حقوق عینی ای که مورد ثبت در املاک مجاور دارد.

بر اساس ماده 23 آیین نامه قانون ثبت دهنده اظهارنامه بایستی اسناد ، قبالجات و بنچاق ملک و اسناد راجعه به مالکیت و تصرف خود را به اداره ثبت ارائه نمود تا رونوشت آن ضمیمه اظهارنامه و در پرونده بایگانی گردد. چنانچه علت مالکیت منحصر به تصرف باشد ، ادله و آدرس های تصرف فعلی خود را کتبا به اداره ثبت تسلیم نماید.

چنان چه جهت اطلاع از اظهارنامه ثبتی سوالاتی داشتید می توانید با یک تماس با کارشناسان ما در حسابدارکمک بهترین مشاوره را ریافت کنید.

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *