ثبت های حسابداری, مالیاتی, مقالات

پلمپ دفاتر قانونی

onlinehesabdar-polompe-dafater

پلمپ دفاتر قانونی

بر اساس قانون تعیین شده کلیه مجموعه ها باید دفاتر خود را پلمپ نمایند ، منظور از پلمپ دفاتر همان دفاتر روزنامه و کل میباشد. دفتر روزنامه همانطور که میدانید موبوط به فعالیت روزانه تاجر بوده و باید تمامی مطالبات که در هر روز انجام میشود در این دفتر ثبت گردد. طبق ماده 8 قانون تجارت دفتر کل دفتری محسوب میشود که بایستی تمامی معاملات را حداقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه خارج و انواع مختلف آن را مشخص نموده و هر نوعی را در صفحات مخصوص در آن دفتر بطور خلاصه ثبت نمایند.

پلمپ دفاتر به وسیله مرجع ثبت مجموعهها انجام میپذیرد به نحوی که در ابتدا تمام صفحات شماره گذاری میگردد و سپس شماره ثبت مجموعه در آن وارد و مهر اداره ثبت مجموعه ها در آن درج میگردد. به گونه ای که جایی برای تغییر و و جابجایی اطلاعات وجود نخواهد داشت. در پایان هر سال مالی مجموعهها باید این دفاتر را به ادارات مالیات ارائه دهند حتی اگر فعالیتی نداشته و دفتر سفید باشد.

روش پر نمودن دفاتر

تمامی معاملات و مطالبات در دفاتر باید به ترتیب تاریخ در صفحات مخصوص قرار بگیرند و برای برای جلوگیری از خط خوردگی در دفاتر ، ابتدا به عنوان چرک نویس تنظیم میگردد و پس از آنکه از درستی مبالغ و اطلاعات اطمینان حاصل شد ، وارد دفاتر اصلی میشوند.دفاتری که تجار جهت امور تجاری خود به کار میگیرد به طوری که مطابق مقررات این قانون ، تنظیم شوند بین تجار در امور تجاری دارای سندیت هستند در غیر این صورت علیه صاحب آن معتبر خواهد بود.

عدم پلمپ دفاتر

برای دریافت کد اقتصادی بایستی حتما مجموعه ها دفاتر خود را پلمپ نمایند پس از دریافت کد ، میتوان مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کند. اگر دفاتر را تحویل ندهند و یا نقصی در آن ها وجود داشته باشد از طرف اداره امور مالیاتی مشمول جریمه میشوند و همچنین عدم پلمپ دفاتر بین تجار قابل استناد نیست ، پس برای این که در آینده به مشکلی برنخورید باید دفاتر خود را پلمپ نمایید.

مدارک مورد نیاز برای پلمپ دفاتر

کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای مجموعه در دفترخانه اسناد رسمی
اسکن روزنامه رسمی تاسیس مجموعه
اسکن روزنامه رسمی آخرین تغییرات
مهر مجموعه

جرائم عدم ارائه دفاتر به اداره مالیات جریمه ای معادل 20% مالیات و در صورت رد دفاتر 10% جریمه مالیات در نظر گرفته شده است.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *