ارزش افزوده, مالیاتی, مقالات

گواهی ارزش افزوده اشخاص حقیقی

گواهی ارزش افزوده اشخاص حقیقی

گواهی ارزش افزوده اشخاص حقیقی

مالیات بر ارزش اشخاص حقیقی که به تولید کالا و یا ارائه خدمات اشاره می نمایند ملزم به پرداخت مالیت بر ارزش افزوده جدا از مالیات های مقرر قانونی هستند. پس می توان گفت: مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی مالیات غیرمستقیمی است که به تفاوت بین ارزش کالا و خدمات عرضه شده و ارزش کالا و خدمات خریداری شده در یک دوره معین تعلق می گیرد. مالیات بر ارزش افزوده طی مراحل گوناگون به کالا و خدمات تعلق می گیرد و در آخر مبلغ این نوع مالیات به وسیله آخرین مشتری به علاوه قیمت کالا یا خدمات پرداخت می شود.

کلیه اشخاص حقیقی که دارای کسب و کار و درآمد میباشند و این درآمد را از طریق فروش کالا و خدمات دریافت مینمایند مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بوده مگر آنکه شغل و محصول آنها بر اساس قانون معاف از پرداخت مالیات باشد . بعضی مشاغل و کالاهای معاف ، از جمله فروشندگان مواد اولیه کشاورزی ، کود ، بذر و فروشندگان شیر خشک و تعدادی دیگر میباشد.

دومین گروه که شامل مالیات بر ارزش افزوده میشود اشخاص حقوقی هستند که مجموعه تاسیس کرده و دارای شماره ثبت میباشد این اشخاص هم در صورت هر گونه فعالیت در زمینه خدماتی یا تولید که منجر به کسب درآمد شود مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده میباشد

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *