صورت معاملات فصلی, مالیات بر حقوق, مالیاتی, مقالات

نحوه ارسال لیست مالیات حقوق

نحوه ارسال لیست مالیات حقوق

نحوه ارسال لیست مالیات حقوق

سازمان امور مالیاتی برای دریافت اطلاعات مالیات بر حقوق و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان ، سیستم مالیات بردرآمد را فراهم نموده است. در این سیستم اطلاعات پرداخت کننده و دریافت کننده به شکل فایل الکترونیکی در سایت آن سازمان ذخیره میگردد.به همین ترتیب مودیان میتوانند با وارد شدن به سیستم و تنظیم لیست حقوق میزان مالیات پرداختی خود را مشاهده و بعد از تایید به سازمان ارسال نمایند.

جهت ارسال اینترنتی لیست حقوق به اداره کل امور مالیاتی بایدبر اساس دستورالعمل های زیل عمل نمود :

1- ابتدا باید به سایت Salary.tax.gov.ir مراجعه نمایید
2- جهت وارد شدن به سیستم لیست حقوق باید از پیش در سیستم ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی ثبت نام نموده و بعد از کامل نمودن پیش ثبت نام و مغایرت نداشتن در ورود اطلاعات به خصوص آدرس پستی ، نامه محرمانه ای حاوی نام کاربری و رمز عبور به مدت 30 روز برای کارفرما پست میگردد.
3- با ورود نام کاربری و رمز عبور ، کارفرما وارد سیستم ارسال لیست حقوق خواهد شد قابل ذکر است ، رمز عبور به حرف بزرگ و کوچک حساس میباشد ، لطفا در وارد کردن رمز دقت لازم را داشته باشید و نام کاربری و رمز عبور معاملات فصلی میباشد.
4- در ابتدای وارد شدن کارفرما به سیستم ،

سه مورد اطلاعات باید کامل شود از جمله :

*کد اقتصادی قدیم و برای اشخاص حقیقی کد ملی کارفرما به جای کد اقتصادی وارد شود
* استان اقامتی کارفرما باید انتخاب شود
* شماره حوزه رسیدگی لیست حقوق کارفرما باید وارد شود این کد دارای 6 رقم میباشد

5- بعد از کامل نمودن اطلاعات مورد 4 و ثبت آنها ، از سیستم به طور اتوماتیک خارج شده و مجددا باید وارد سیستم شوید اما این بار بعد از ورود اطلاعات خواسته شده در مورد ماده 4 از شما پرسیده نمیشود.

6- جهت ارسال لیست حقوق ، از منوی خدمات ، لیست حقوق ، لیست جدید را انتخاب نمایید.

7- در لیست جدید ایجاد شده موارد زیر را بایستی کامل نمایید:

* نام لیست اختیاری بوده اما توصیه میگردد نام لیست مرتبط با لیست حقوق ارسالی باشد.
* انتخاب سال الزامیست
* انتخاب ماه الزامیست
* انتخاب حوزه رسیدگی لیست الزامیست
* 2 فایل تکستی که در نرم افزار قبلی مالیات بر حقوق تولید wk و wh کرده اید را از قسمت selected files جداگانه انتخاب و به لیست جدید اضافه گردد
قابل قید است که این دو فایل با هم اضافه نخواهد شد و باد به صورت جداگانه ضمیمه شود.
و در آخر ، ثبت لیست را انتخاب نمایید.

8- بعد از ثبت لیست باید به مدت حداقل 1 ساعت تا حداکثر 24 ساعت منتظر بمانید.

9- برای اطمینان از پردازش لیست خود ار منوی خدمات ، لیست حقوق ، فهرست لیست ها را انتخاب نمایید.

10- انتخاب گزینه عملیات در فهرست لیست ها در برابر لیستی که از پیش ایجاد نموده اید تا وارد قسمت جزئیات لیست شوید.

11- در جزئیات لیست چنانچه عبارت فایل های شما پردازش شده باشدو خلاصه لیست شما قابل نمایش باشد یعنی لیست شما هیچ مشکلی نخواهد داشت

12- انتخاب ارسال لیست توسط گزینه های پایینی صفحه جزئیات لیست الزامیست

در ادامه مراحل

13- پنجره ای کوچک با این مضمون که ( آیا ار ارسال لیست مطمئن هستید ) برای شما باز خواهد شد و کارفرما با تایید آن ، لیست به سازمان ارسال و در دبیرخانه ثبت میگردد.
توجه به این که بعد از ارسال لیست امکان ویرایش لیست وجود نداشته و باید مجددا مراحل قبلی را طی نمایید با این تفاوت که نوع لیست را در ایجاد لیست از نوع اصلاحی انتخاب مینمایید

14- چنانچه کارفرما معاف از مالیات باشد ، در این مرحله کار به اتمام میرسد و جهت احتیاط یا نسخه از خلاصه لیست را چاپ و بایگانی مینماید ، توجه داشته باشید که از ارسال لیست اطمینان حاصل نمایید و برای حاصل اطمینان باید در خلاصه لیست ، قسمت پایینی ، شماره ثبت و تاریخ آن درج شده باشد در غیر این صورت باید مجددا ارسال لیست را زده و شماره ثبت بگیرید.

15-چنانچه کارفرما شامل مالیات بر حقوق باشد 2 حالت وجود دارد :

* انتخاب نوع پرداخت غیر نقدی : باید یک نسخه از خلاصه لیست را چاپ و همراه با چک به اداره مالیاتی شهرستان خود مراجعه و رسید مالیاتی نماید.
* انتخاب نوع پرداخت نقدی : انتخاب گزینه قبض از جزئیات لیست

16- بر فرض اینکه مدیر به صورت نقدی اقدام به پرداخت مالیات نماید ، بعد از ورود به قسمت صدور قبض از کارفرما اطلاعاتی خواسته میشود که باید آنها را کامل و نهایتا صدور قبض را کلیک نموده و بعد از ظاهر شدن قبض بانک ، آن را چاپ نمایید.
ماده : چنانچه مدیر شخص حقیقی باشد نیازی به وارد کردن شماره ثبت و کد اقتصادی ندارد.

17- این قبض باید از طریق خود پرداز ، مراجعه حضوری در بانک ، پرداخت قبوض بانک ملی به آدرس https://sadad.shaparak.ir/billpayment پرداخت شود

18- بعد از پرداخت ، اطلاعات پرداخت حداکثر ظرف 48 ساعت در سیستم مالیاتی ثبت شده و در خلاصه لیست اطلاعات پرداخت قابل نمایش میباشد

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *