ثبت های حسابداری, حسابداری مالیاتی, مالیاتی, مقالات

مفاصا حساب چیست؟

مفاصا حساب چیست؟

مفاصا حساب چیست؟

مفاصا به معنی تصفیه کردن و زمانی که این کلمه به همراه کلمه ای دیگر به کار میرود به معنی تصفیه نمودن آن کلمه میباشد به همین علت مفاصا حساب برای بیمه ، سهام و یا هر موضوع دیگری میتواند به کار برده شود. ولی برای امور مالیاتی ، مفاصا حساب مالیاتی به معنی دریافت برگه تصفیه حساب مالیاتی مجموعه از اداره مالیات میباشد. در حقیقت مجموعهها بعد از اینکه در موعد مقرر اقدام به ارائه صورتحساب های سود و زیان و اظهارنامه مالیاتی خود به اداره دارایی مینمایند و با کنترل های صورت گرفته صورتحسابی را مبنی بر میزان بدهی مالیاتی دریافت میکند و این بدهی را تصفیه مینمایند ، برای دریافت مفاصا حساب مالیاتی خود میتوانند اقدام نمایند.

طبق شروط صدور مفاصا حساب مالیاتی بر اساس ماده 235 قانون مالیات مستقیم پرداخت قطعی بدهی مالیاتی مجموعه به اداره مالیاتی میباشد. از زمان درخواست اداره امور مالیاتی بایستی نهایتا تا مدت 5روز این برگه مفاصا حساب مالیاتی را آماده و به متقاضی ارائه نماید.

دریافت مفاصا حساب مالیاتی بر اساس روش زیر انچام میپذیرد:

پرداخت اصل بدهی مالیاتی به اداره مالیاتی و دریافت رسید
تنظیم درخواست کتبی با موضوع دریافت مفاصا حساب مالیاتی و ارائه آن به اداره امور مالیاتی
کنترل موضوع درخواست ، تایید رئیس امور مالیاتی و ارائه درخواست شما به واحد مالیاتی
تهیه خلاصه پرونده مالیاتی مودی درخواست کننده مفاصا حساب مالیاتی به وسیله کارشناس امور مالیاتی
تایید خلاصه وضعیت مالیاتی و مفاصا حساب مالیاتی مودی مالیاتی به وسیله رئیس اداره مالیات
ثبت خلاصه پرونده مالیاتی تایید شده در پرونده مالیاتی متقاضی
در صورت وجود بدهی قطعی این موضوع بایستی به مودی مالیاتی یا وکیل او ابلاغ گردد.
در صورت اخذ ابلاغیه بدهی ، باید این بدهی مالیاتی به وسیله شخص مودی یا وکیل قانونی آنها پرداخت گردد.
در صورت عدم بدهی و یا مفاصا حساب بدهی برگه صادر میشود و برگه ای به این مضمون که تسویه حساب مالیاتی به شخص مودی یا وکیل او ارائه گردیده است. این برگه تسویه حساب باید تاید کارشناس ارشد مالیاتی را به همراه داشته باشد که این برگه همان مفاصا حساب مالیاتی نامیده میگردد.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *