بیمه, مقالات

مفاصا حساب بیمه چیست؟

مفاصا حساب بیمه چیست؟

مفاصا حساب بیمه چیست؟

در بهترین و آسان ترین تعریف از مفهوم کلمه مفاصا به معنای تسویه می رسیم. بنابراین میتوانیم مفاصا حساب را همان تسویه حساب بدانیم. در واقعا مفاصا سندی است که طبق آن در تاریخ مقرر شده پس رسیدگی به حساب، به شخصی که درآمد هزینه با اون بوده تحویل می شود و پس دریافت مفاصا، از تاریخ مقرر شده مبالغ گذشته دیگر مورد حساب نخواهند بود. بهترین معادل برای عبارات مفاصا یا همان تسویه حساب در زبان انگلیسی Checkout است.

مفاصا حساب چیست؟

عبارات مفاصا حساب در زبان انگلیسی با عبارت account settling خوانده می شود. این عبارت در زبان انگلیسی به معنای تسویه کردن یک حساب است. در تعریف مفاصا حساب به زبان حسابداری باید بگوییم که مفاصا حساب برگه ای است که طی آن تمام جزئیات حساب های بدهکاری و بستانکاری ذکر می شود و مراحل تسویه حساب نیز در آن ذکر می شود.

مفاصا حساب بیمه

طبق ماده 37 و 38 قانون تامین اجتماعی مفاصا حساب بیمه ، تسویه حساب آخر با سازمان تامین اجتماعی میباشد.
کارفرما در صورت اعتراض به محاسبه بیمه میتواند به مدت 30 روز به آن اعتراض نماید که باید اعتراض خود را در فرم مربوطه نوشته و به کارشناس درآمد ارائه گردد و چنانچه حق بیمه محاسبه شده مورد قبول باشد که بعد از پرداخت مبلغ حق بیمه ، مراحل نوشتن مفاصا حساب آغاز و در صورت شلوغ نبودن به مدت یک هفته آماده و ارائه میگردد. مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی فرآیندی است که طی آن نامه تسویه حساب بیمه تهیه و ارائه می شود. نامه تسویه حساب بیمه نامه ای است که در آن فاکتورهای مالی و گزارش هایی مشخص شده که نشان دهنده تسویه با سازمان تامین اجتماعی است.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *