مالیاتی, مقالات

مدیریت مالی چیست ؟

مدیریت مالی چیست ؟

مدیریت مالی چیست ؟

مدیریت مالی از 2 وظیفه مهم برخوردار هستند : مدیریت مالی به معنی استفاده از مفاهیم و اصول اقتصادی جهت حل مسائل اقتصادی میباشد. هدف از مدیریت مالی مجموعه وظایفی است که باعث ثروت سهامداران به حداکثر میشود. در واقع مدیریت مالی همان اقتصاد کاربردی میباشد و موجب کسب درآمد سازمان به حداکثر میشود.

1- تامین مالی
2 سرمایه گذاری

قابل ذکر است که مدیریت مالی در چه مصارفی باید سرمایه گذاری نماید و چطور منابع لازم را برای این دارایی ها تامین نماید. مدیرت مالی باید با کنترل دقیق درآمد و دارایی های مجموعه و همچنین اخذ گزارشات دوره ای کلیه قسمت های سازمان بودجه لازم جهت سرمایه گذاری های مجموعه که سبب رشد سازمان میشود را فراهم نماید.

توانایی های ضروری برای مدیریت مالی

مهارت ارتباطی : یکی از ضروری ترین توانایی ها برای موفقیت در مدیریت مالی مهارت ارتباطی با مدیران مجموعه و سازمانهای قانونی از جمله : بیمه ، مالیات و موسسات حسابرسی میباشد که مدیران مالی به طور دقیق و منظم به این ارتباط نیاز دارند.

دقت در جزئیات : یکی دیگر از توانایی های مهم برای مدیریت مالی دقت در جزئیات مالی میباشد و مدیر مالی به طور روزمره با اعداد و ارقام ریز و درشت و مختلفی سرو کار دارد و همچنین نقش موثری در کنترل و نظارت مجموعه بر عهده دارد.

مهارتهای تحلیل و حل مشکلات : هر مجموعه و تجارتی هدف نهایی برای کسب سود بیشتر دارد پس در نتیجه پیچیده ترین مسائل مجموعهها به گونه ای معمول در حوزه مالی و سرمایه گذاری میباشد مدیر مالی بایستی توانایی این را داشته باشد که هر موانع و مشکلات موجود را با استفاده از کمک سایر مدیران بر طرف نماید.

مهارت سازماندهی : این مهارت جهت مدیریت ، کنترل و سازماندهی مناسب کارمندان بخش مالی بوده و همچنین توان ارسال گزارشات ساختاری و هدفمند به مدیریت ارشد بسیار مهم میباشد نمیتوان یک مدیر مالی موفق را بدون وجود توانایی سازماندهی مجسم نمود.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *