مالیاتی, مقالات

خدمات حسابرسی مالیاتی

onlinehesabdar-hesabresi-maliati

خدمات حسابرسی مالیاتی

طبق ماده 272 قانون مالیاتهای مستقیم سازمان حسابرسی جمهوری اسلامی و حسابداری رسمی و مجموعه حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی که وظیفه انجام وظایف حسابرسی و بررسی قانونی اشخاص را دارند در صورت درخواست اشخاص ذکر شده موظفند گزارش حسابرسی مالیاتی بر اساس نمونه ای که از سوی سازمان امور مالیاتی تهیه شده است تنظیم نمایند و برای ارائه به اداره امور مالیاتی مربوط در اختیار مودی قرار دهند.

بر اساس تبصره 1 ماده ذکر شده اداره امور مالیاتی را بدون بررسی قبول و مطابق مقررات برگ تشخیص مالیات صادر مینماید . تایید گزارش حسابرسی مالیاتی بر آن اساس است که مودی گزارش حسابرسی مالی نسبت به صورتهای مالی که بر اساس استاندارد های حسابرسی به وسیله همان حسابدار رسمی تنظیم شده را ضمیمه گزارش حسابرسی مالیاتی همراه با اظهارنامه مالیاتی و حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ انقضای مهلت ارائه اظهارنامه ، ارائه اداره امور مالیاتی مربوطه نموده باشد. در صورت درست بودن تبصره ذکر شده ، گزارشات حسابرسی مالیاتی بر اساس دستورالعمل های سازمان امور مالیاتی کنترل و بعد از رفع مشکلات کارشناسان بررسی نمایند و مورد اجرا قرار بگیرد. قابل ذکر است طبق تبصره 2 : ماده 272 سازمان امور مالیاتی میتواند حسابرسی صورتهای مالی و تنظیم گزارش مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به حسابداری رسمیواگذار نماید در این صورت پرداخت حق الزحمه ، بر اساس قانون مربوط به سازمان امور مالیاتی کشور میباشد. به این تبصره و عملیات آن توجه داشته باشید که کمک بسیاری به بهتر شدن نظام مالیاتی کشور خواهد نمود.

یکی از مهمترین عوامل در پایداری کسب و کار مدیریت امور مالیاتی میباشد ، مخصوصا در ایران این قانون مالیاتی بسیار پیچیده بوده و ما متعهدیم که خدمات مالیاتی را به طور یکنواخت در همه امور که برای تدوین یک راهبرد پایدار مالیاتی جهت یاری به کسب و کار شما الزامی بوده ارائه دهیم . این راهکار در برگیرنده رعایت قوانین و قانون و استفاده از حداکثر مزایا و معافیت های مالیاتی میباشد.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *