بیمه, مقالات

حق سنوات پرسنل

حق سنوات پرسنل

حق سنوات پرسنل

حق سنوات به عنوان پاداش اتمام کار به پرسنلی هایی داده میشود که سابقه یک ساله کاری دارند. ولی پایه سنوات برای پرسنل هایی است که دارای طرح طبقه بندی مشاغل هستند که پایه سنوات به حداقل حقوق آنها اضافه میشود.

پایه سنواتی ، معنی متفاوتی از مزایای پایان کار میباشد که تقریبا کارگران آن را به معنی عرفی سنوات اشتباه میگیرند . پایه سنواتی را میتوان قسمت حمایتی پایه حقوق نامیدکه معمولا برای جبران حداقل دستمزد، به وسیله شورای عالی کار ، تصویب میگردد. این قسمت از حقوق در حقیقت بخشی از حقوق پایه میباشد که معمولا با حداقل دستمزد جمع شده و به پرسنل میپردازند. پایه سنوات ، یکی از مزایای جانبی دستمزد میباشد و تغییر میزان سالانه آن مربوط به رونق دستمزد نمیباشد.

طریقه محاسبه پایه سنوات

محاسبه سنوات در زمان تطبیق وضع ، طبق جدول مزد سنوات که همه ساله از طرف اداره کل روابط کار و جبران خدمت ارسال میشود انجام میپذیرد. ولی برای سالهای پس از تطبیق این جدول با توجه به درصد رونق اعلامی از طرف شورای عالی کار به روز میشود و جهت محاسبه مزد سنوات سالهای بعد طبق درصد اعلام شده و گروه شغلی شخص بر اساس جدولی که همه ساله در بخشنامه صادره از طرف اداره کل روابط کار و جبران خدمت در رابطه با افزایش سالانه و گروه های بیست گانه درج میشود اقدام میگردد.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *