بیمه, مقالات

جرائم بیمه تامین اجتماعی

جرائم بیمه تامین اجتماعی

جرائم بیمه تامین اجتماعی

مدت زمان قانونی ارائه لیست جرائم حق بیمه و پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا پایان آخرین روز ماه بعد میباشد.

برای مدیران کارگاه های مشمول معافیت سهم مدیر تا میزان 5 نفر بوده و این مهلت تا آخرین روز دو ماه بعد میباشد.

اگر تاخیری ایجاد شود یا عدم ارائه لیست و پرداخت نکردن حق بیمه مربوط به هر ماه در مهلت معین شده مدیر بر اساس قانون جرائم در هر مورد وظیفه دارد جریمه را بپردازد.

جریمه تاخیر ارائه لیست با توجه به میزان حق بیمه متعلقه و بر حسب قانون جرائم مصوب 1397/5/9 مجلس شورای اسلامی محاسبه و جریمه تاخیر پرداخت بیمه، معادل 2% حق بیمه ماهیانه برای هر ماه تاخیر پرداخت کرده و بر اساس قانون نوسازی صنایع مصوب 82/26/5 محاسبه می نماید.

همچنین اگر مدیر به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن منجر به پرداخت جریمه شود و اصل حق بیمه و بیمه بیکاری را قبل از صدور برگ لازم الاجرا کاملا پرداخت نماید از پرداخت 30% جریمه مربوط معاف خواهد شد.با صادر نمودن برگ لازم الاجرا معافیت 30% جرائم متعلقه لغو شده و علاوه بر آن 1/20 ( یک بیستم ) بدهی به عنوان نیم عشر اجرایی به کارگاه تعلق میگیرد.

کارفرمایان کلیه کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی مکلفند صورت مزد و حقوق کلیه بیمه‌شدگان و حق بیمه و بیمه بیکاری مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد با آخرین تغییرات به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت کنند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شود.

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *