ثبت های حسابداری, حسابداری, مقالات

تهیه دفاتر قانونی به وسیله نرم افزار حسابداری

تهیه دفاتر قانونی به وسیله نرم افزار حسابداری

تهیه دفاتر قانونی به وسیله نرم افزار حسابداری

امروزه ، بیشتر مجموعه ها ، ثبت اطلاعات و رویدادهای مالی خود را به طور کامپیوتری و نرم افزار حسابداری انجام میدهند. هر گونه اتفاق مالی ، در نرم افزار به عنوان یک سند حسابداری ثبت میشود و از کلیه این اسناد میتوان گزارشات متنوعی را صادر نمود.

کلیه نرم افزار های حسابداری ، دارای قسمت گزارش گیری هستند ، در این قسمت طبق اطلاعات وارده که همان اسناد حسابداری هستند ، انواع مختلفی از گزارش های خروجی تولید میگردد. بخش مهمی از این گزارش ها ، استاندارد حسابداری و مورد نیاز سازمان هایی مانند دارایی و مالیاتی و… میباشد . دفاتر روزنامه و کل که دفاتر رسمی و قانونی به حساب می آید ، به همان شکل که در اصول حسابداری قید شده است ، در نرم افزارهای حسابداری طراحی شده که کاربران بتوانند گزارشات مورد تایید این سازمان را بر اساس نرم افزار حسابداری تهیه نمایند.

کاربر میتواند در هر زمان که بخواهد ، به راحتی و با زدن یک کلیک ، دفتر روزنامه یا دفتر کل را تهیه نماید و طبق آن اطلاعات را در دفاتر قانونی خود ثبت نماید. علاوه بر آن نرم افزار های مورد تایید دارایی ، گزارشی به نام سند خلاصه تولید مینمایند که در آن خلاصه اسناد یک ماه ارائه میگردد. حسابدار میتواند به جای نوشتن روزنامه اسناد در دفتر روزنامه از این گزارش بهره ببرد و خلاصه اسناد را در دفتر وارد نماید.

نتیجه میگیریم که برای افزایش سرعت و دقت در تهیه دفاتر قانونی حسابداری و مابقی گزارش های مورد نیاز برای دارایی و سایر سازمان های مسئول ، استفاده از یک نرم افزار حسابداری مناسب و کارآمد و مطابق قوانین و قانون حسابداری و مالیاتی بسیار مفید خواهد بود.

علت های نگهداری دفاتر روزنامه و کل

1- تهیه اسناد و مدارک مایحتاج که نشان دهنده افزایش و کاهش و یا مانده حساب در هر موقعیتی میباشد.

2- کاهش اشتباهات در تهیه اسناد مثل دوباره ثبت کردن اقلام بدهکار و بستانکار و یا عمل ثبت نکردن در هر معامله

3- تهیه گزارشات اسناد و مدارکی که اطلاعات کاملی از معاملات انجام شده در اختیار بگذارد مانند :

تاریخ معامله
هزینه بدهکار
صاحب حساب بدهکار
هزینه بستانکار
صاحب حساب بستانکار

4- تهیه اسناد و مدارکی که اطلاعات کاملی در مورد تاریخ معاملات را به صورت مرتبی طبقه بندی نموده به گونه ای که اطلاعات هر معامله در هر زمان قابل دسترس باشد

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *