بخشنامه های مالیاتی, جرائم مالیاتی, حسابداری مالیاتی, مالیاتی, مقالات

تنظیم اظهارنامه قضایی

onlinehesabdar-ezharname-ghazai

تنظیم اظهارنامه قضایی

ارائه اظهارنامه ، سابقا به وسیله اوراقی به عمل می آمد که مراجع قضایی در اختیار اشخاص قرار میدادند و اشخاص با تکمیل نمودن و ارائه آن ، اظهارات خود را به مخاطب منتقل میکردند. نکته ای که در خصوص تنظیم اظهارنامه قضایی بایستی مورد اهمیت قرار بگیرد ، حقوقی بودن آن میباشد که عدم توجه به آن باعث دشوارتر شدن وضعیت میگردند.

در مرحله اول باید توجه نمود که هر مطلبی که در برگه اظهارنامه نوشته میشود ، از انجا که اظهارات خودمان هستند و ذیل آن امضا میگردد ، میتواند اقرار باشند. از طرفی ، اقرار یکی از دلایل اثبات ادعا در دادگاه ها به حساب می آید ، و امکان دارد علیه خودمان از آن استفاده گردد پس در نتیجه باید مراقب و احتیاط لازم را داشته باشیم.

یکی دیگر از نکات مهم این است که باید از تهدید مخاطب در اظهارنامه خودداری نموده ، زیرا امکان دارد تحت هر شرایطی یک جرم محسوب شود و طرف مقابل میتواند ذر دادگاه کیفری بر علیه ما طرح دعوا نماید. البته ، میتوانیم در انتهای اظهارنامه قید کنیم که در صورت عدم پاسخ به خواسته ، هرگونه اقدام قانونی برای حق حقوقی مان در دادگاه انجام میدهیم این مطلب دیگر جرم تهدید نمیباشد.

ارائه اظهارنامه یک اقدام قضایی میباشد و به شخص مخاطب ابلاغ میگردد و باعث میشود تا مخاطب بداند که قصد اقدام قانونی علیه او را داریم ، به همین سبب ، آمادگی اش جهت این اقدام بالا میرود.

در تنظیم یک اظهارنامه ، بایستی نزاکت و اخلاق را رعایت کرد زیرا اظهارنامه یک ابزار قضایی میباشد و از سوی دادگاه به مخاطب داده میشود . بنابراین دادگاه میتواند از ابلاغ اظهارنامه هایی که خارج از نزاکت باشند خودداری نماید.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *