حسابداری, مقالات

اظهار نظر حسابرسی

اظهار نظر حسابرسی

اظهار نظر حسابرسی

 

الف) اظهار نظر مورد قبول : در اموری که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتیجه های عملیات و تغییرات در وضعیت مالی را از کلیه جنبه های با اهمیت بر اساس استاندارد های حسابداری به نحو مطلوب نمایش میدهد. اظهار نظر مقبول در مواقعی صادر میشود که صورت مالی از خصوصیات با اهمیتی برخوردار باشد.

ب) اظهار نظر مشروط : در اموراتی که موارد صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع یا به تنهایی از اثر با اهمیت اما غیر اساسی بر صورت مالی دارا باشد گزارشات حسابرس به طور مشروط میباشد.

ج) اظهار نظر رد شده : در مواقعی که حسابرس با دارا بودن شاهد های حسابرسی کافی به این تصمیم برسد که تحریف ها در هر موقعیتی نسبت به صورتهای مالی با اهمیت بوده و تاثیر کلی صورت مالی را مخدوش مینماید گزارش حسابرس به طور منفی صادر میگردد.

د) نداشتن اظهار نظر : در مواقعی که محدودیت در رسیدگی دارای ایرادات اساسی و با اهمیت نسبت به صورت های مالی باشد ، صادر میگردد و آثار آن چنان فراگیر باشد که حسابرس نسبت به صورت های مالی نتواند اظهار نظر نماید در این صورت که گزارشی از سوی حسابرس اظهار نظر نگردد ، بند اظهار نظر حسابرس با عنوان ( به نظر این موسسه ) آغاز نمیشود.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *