مالیاتی, مقالات

اظهارنامه مالیات ارزش افزوده و نحوه پرداخت آن

اظهارنامه مالیات ارزش افزوده و نحوه پرداخت آن

ارزش افزوده در اصل به این معنا میباشد که افزایش ارزش یک محصول از ابتدای تولید تا مرحله تکمیل محسوب میگردد. مالیات بر ارزش افزوده یا همان VAT چند سالی به لیست مالیات های دریافتی توسط نظام مالیاتی کشور اضافه شده و یک نوع مالیات عام میباشد که بر کلیه کالاها و خدمات اعمال میگردد مگر کالاها و خدمات که معاف از مالیات محسوب گردد. مالیات بر ارزش افزوده یعنی کل مراحل تولید و توزیع کالا و خدمات میباشد. مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده مبلغی را پرداخت نموده و فروشنده موظف است در مدت زمان معین آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نماید.

روش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

پرداخت این مالیات به صورت خوداظهاری در اظهارنامه مالیاتی بوده که به وسیله صاحبان مشاغل باید پرداخت گردد از مزایای پرداخت مالیات در مورد مشاغلی که تحت پوشش مالیاتی قرار گرفتن آنها سخت است ، میتواند ایفا گردد و از فرار مالیاتی آنها جلوگیری نماید. مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در سال 94 ، 9درصد در نظر گرفته شد و پرداخت آن به صورت الکترونیکی همراه با اظهارنامه مالیاتی در سال مالی صورت پذیرفت. مالیات به تمام کالاها و خدمات به جز 17 نوع کالا و خدمات که در قانون قید شده تعلق میگیرد. مانند کالاهایی چون : سیگار 12درصد و سوخت هواپیما 20 درصد میباشد و برای سایر کالاها و خدمات 9درصد تعیین شده است. در صورت عدم پرداخت آن در اظهارنامه مالیاتی جریمه ای برای متخلفین در نظر گرفته شده ، از جمله اینکه 75درصد میزان مالیات ارزش افزوده را بایستی جریمه بپردازند.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *