مالیاتی, مقالات

معافیت مالیاتی چیست؟

معافیت مالیاتی چیست؟

معافیت مالیاتی چیست؟

خروج قانونی بعضی از منابع درآمدی و دارایی از شمول پرداخت موقت و غیر دائمی مالیات که بعضا” ابزاری جهت اعمال سیاست های دولت میباشد را معافیت مالیاتی میگویند.هر نوع معافیت مالیاتی باید اول طبق قانون اجرا گردد و دوم به طور موقت و غیر دائمی اعطا شود و سوم پیرو سیاست های حمایتی دولت باشد.

بخشودگی های مالیاتی موضوعی متفاوت از معافیت ها به شمار میرود و دارایی هایی اعطا میگردد که برای آنها نرخ مالیاتی تعیین گردیده است ولی در حقیقت یکی از اهداف اعطای معافیت های مالیاتی در هر کشور به عنوان یک ابزار تشویقی برای واکنش به سرمایه گذاری ها مورد استفاده قرار میگیرد. دولت با استفاده از معافیت مالیاتی سعی دارد نقدینگی جامعه را به سمت طرح های عام المنفعه و کم بازده بکشاند.

چنانچه وضعیت مالیات برای هر نوع درآمد و دارایی احتیاج به تعیین هدف برای آن نیست ،ولی اعطای معافیت برای هر نفر در جهت جامه عمل پوشاندن به بعضی اهداف و سیاست های دولت میباشد. معافیت مالیاتی معافیتی پولی میباشد که درآمد قابل مالیات گیری را کم مینماید. وضعیت معاف از مالیات میتواند جدایی کامل از مالیات ،نرخ های کم یا مالیات دریافت شده از تنها قسمتی از موارد را فراهم نماید مانند : معافیت سازمان خیریه از مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد میباشد.

امتیازات معافیت های مالیاتی

معافیت های قانونی مالیاتی، به امتیازاتی اطلاق می شود که طبق قانون و مقررات موضوعه مالیاتی قابل کسر از درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه است با توجه به اینکه یکی از مهمترین موارد بروز اختلاف در تعیین درآمد مشـمول مالیات مربـوط بـه اعمال معافیتهای قانونی مالیاتی است اما معافیت مالیاتی در کشور های مختلف یک روش ارفاقی -تشویقی برای سوق دادن به سرمایه گذاری ها مورد استفاده قرار می گیرند

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *