مالیات بر حقوق, مالیاتی, مقالات

عابدی: فرار مالیاتی پزشکان در بیمارستان های دولتی و خصوصی ممکن نمیباشد

عابدی: فرار مالیاتی پزشکان در بیمارستان های دولتی و خصوصی ممکن نمیباشد

عابدی: فرار مالیاتی پزشکان در بیمارستان های دولتی و خصوصی ممکن نمیباشد

فرار مالیاتی پزشکان در ایران، پدیده‌ای است که طی آن برخی از «پزشکانِ با درآمدهای بالا»، با روش‌های گوناگون به پنهان کردن درآمد خود می‌پردازند و بدین طریق از پرداخت مالیاتِ درآمدهای کلان خود طفره می‌روند. در آذر ۱۳۹۶ در گزارشی اعلام شد، سهم پزشکان از فرار مالیاتی چیزی نزدیک به ۶۰۰۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفتند : چنانچه پزشکان فرار مالیاتی داشته باشند نه در بیمارستان دولتی نه خصوصی بلکه در مطب ها امکان دارد که در این صورت هم اعداد در حدی نمیباشد که شایعه شده است.

پزشکان برای فرار از مالیات روش‌های مختلفی اتخاذ می‌کنند که «قرار ندادن کارتخوان در مطب» خود و «ثبت نکردن کارتخوان به نام خود» بخش‌هایی از آن است.

در سال ۹۸ صحبت های زیادی بر روی موضوع مالیات پزشکان بود که کش و قوص های فراوانی داشت. از طرفی سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه های متعددی صادر نمود تا بلکه بتواند از پرونده مالیات پزشکان را همانند مشاغل و شرکت ها برای همیشه ببنید و این صنف را ساماندهی کند. در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ این موضوع را پیش بینی کرده بودند و سازمان مالیاتی براساس قانون بودجه باید زیرساخت های لازم جهت دریافت مالیات از پزشکان را فراهم آورد.

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *