حسابداری, مقالات

بستن حساب‌ها

تعریف بستن حساب‌ها

بستن حساب‌ها

به پرداخت حساب‌های موقت یا انتقال آن‌ها به حساب های دائم بستن حساب‌ها می‌گویند.

در حسابداری، یک حساب بسته – یا ورودی بسته شده – به روند سالانه انتقال داده ها از حساب های موقت در صورت سود و زیان به حساب های دائمی در ترازنامه برای شروع سال مالی جدید (FY) با مانده صفر اشاره دارد.

با توجه به انتقال یا عدم انتقال مانده به سال بعد، میتوان حساب ها را به 3 دسته تقسیم نمود:

انواع بستن حساب‌ها

1- حسابهای دائمی
2- حسابهای موقت
3- حسابهای مختلط

حساب‌های مختلط در آخر با انجام اصلاحات و ثبت های اصلاحی وارد حسابهای دائمی یا موقت میشوند.

به همین دلیل در آخر سال حسابها یا دائمی هستند یا موقت و پس از تهیه صورت سود و زیان حسابهای موقت بسته می‌شوند و تنها حسابهای دائمی باقی میمانند و این حسابها از راه صدور سند اختتامیه به سال بعد انتقال می‌یابد.

درک یک حساب بسته شده

در امور مالی، وقتی به حسابهای بسته، بانکهای خرده فروشی یا موسسات، شرکتهای تأمین مالی مصرف کننده و شرکتهای کارگزاری فکر می کنیم، بلافاصله ذهن ما را به موضوع متبادر تبدیل می کند. این اصطلاح می تواند متوقف کردن هرگونه توافق با یک موسسه مالی (FI) برای مراقبت از پول مشتری باشد، خواه در حساب چک، پس انداز، معاملات مشتقه، کارت اعتباری، وام خودرو یا کارگزاری باشد.

بعضی اوقات ممکن است مشتری باشد که تصمیم می گیرد حساب را ببندد. در غیر این صورت، متولی – موسسه مالی – که اوراق بهادار مشتریان را برای نگهداری در اختیار دارد، ممکن است کسی باشد که آن را غیرفعال می کند.

اگر شرکتها چنین اقدامی را صحیح بدانند، شرکتها می توانند اقدامات محرمانه ای برای بستن حسابهای مشتریان انجام دهند. برخی از حسابها بلافاصله بسته می شوند. برخی دیگر موکول به تأخیر در پردازش هستند یا به تسویه معاملات یا تعهدات پرداخت بستگی دارند.

به طور کلی هیچ عوارض جانبی برای مشتری بستن حساب وجود ندارد. بارزترین استثنا هنگام بسته شدن حساب کارت اعتباری است. وقتی این اتفاق می افتد می تواند مشتری را دچار افت کوتاه مدت در امتیاز اعتبار خود کند.

شما می توانید جهت مشاوره جهت نحوه بست های دائمی، موقت و مختلط از کارشناسان خبره مجموعه حسابدار کمک راهنمایی دریافت کنید و بهترین تصمیم را برای فعالیت خود بگیرید. ما اینجا هستیم تا به شما در موارد قانونی مانند حسابداری، اظهارنامه مالیاتی و دیگر مسائل قانونی مشاوره پرداخت کنیم.

 

آنلاین حسابدار حسابدار کمک ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی، پلمپ دفاتر قانونی، حسابداری، قانون کار، بیمه و… میباشد.

همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ثابت تهران 9092305726 و تلفن ثابت شهرستان 9099071209 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *